onsdag 25 mars 2009

Sverige = Sagolandet

Jag sitter ner kurad under en filt, jag är lite små-seg, klockan är 18.20, jag ser på "skymningssagor" och jag är 7 år. Vilket jävla bra program tänker jag, perfekt avslutning på dagen, chilliga sagor, härliga illustrationer, bra storyline, en berättarröst som kan snacka Bert Åke Varg i trans likt en shaman. Vilket jävla bra program tänker jag. Nu, såhär 18 år senare så tycker jag att programet var vell bra, men det som får mig att fundera är introt till det. En liten Ö med röda stugor, en traktor, ett litet tåg, ett berg......Sverige. Älskade, fina, söta, ärade, mysiga Sverige. Som en liten Ö i allt kaos där det mesta fungerar och nästan alla är snälla mot varandra och alla verkar gilla läget. De som inte gillar läget är folk som kastar sten på poliser och är arga eller så misshandlar man och dödar politiker eller så finns det dom folk som nöjer sig med att skriva arga insändare. Sen finns det folk som ,knullar barn, röker herion, inte ser att barn knullas och röker herion, slår sina respektive i huvudet med en klubba, säljer barn och heroin, köper barn och heroin och är allmänt dryga. Dem gillar vi inte, inte så mycket alls faktiskt, faktiskt inget alls gillar vi dom. Dom förstör och smutsar ner vår lilla Ö med vårt lilla tåg. Men vi har inga idéer eller förhoppningar på hur vi ska eliminera dem, där skiljer vi oss lite från Hitler och de andra i diktator-gänget, som sa att " Dom är ena riktiga fulingar , bort med dom tack"

För sen så kom den dagen då man råkade ta bort nån som bara råkat hitta lite heroin och ett naket barn på gatan och skulle gå och lämna in allt till polisen, han blev gripen, slagen i huvudet och togs bort, på helt felaktiga grunder, illa, så rämnar systemet och kaos råder igen.
Hitler och grabbarna fick gå hem till sig o skjuta sig själva, så var dom borta. För i Sverige tror vi på demokratin, härliga och underbara Demokrati. Demokrati är fint och skönt, även fast jag inte röstar, eller jo , jag röstade JA till euron för att jag vill ha nya pengar som såg lite roliga ut, men det sket sig. Jag röstar inte bara för att jag inte bryr mig , jag vet att i Sverige kommer det alltid vara bra, det finns folk som röstar åt mig så att allt fortsätter att vara mysigt, jag litar på dem, vi är ett skönt folk, även fast några av oss röker lite heroin och knullar lite barn ibland.

Det jag tycker bäst om med Sverige är att man kan hämta ut post på Hemköp, det är det absolut bästa med vårt land, sen så finns ju CSN, sjukvården, skatt, kebaben, kollektiv trafiken, dagis, yttrandefrihet, The PirateBay, H&M, alla traditions fester med snapps, Kräftor. Men att kunna hämta ut sin post på hemköp är väldigt bra, jag bor jätte nära hemköp så jag behöver inte gå långt alls, kanske bara 10 minuter tar det att gå till Hemköp och hämta ut all barnporr och heroin jag beställt från Internet

2 kommentarer:

Erik eller Victor sa...

jag får nästan tårar i ögonen av introt till "en bok för dig".. jävla chilligt truddlilutt. Tramsigt? ja, de måhända, men ack så vackert.

Anonym sa...

tur att det var nära till hemköp iaf, skulle inte vilja träffa på den stingsliga personen som ska hämta ut sitt paket... må hända är det därför vi öppnade fler ställen att hämta ut post? *-)