tisdag 24 mars 2009

Släpp det där

Personer som har lite distans till saker och ting ska höjas till skyarna på denna blogg. Man måste kunna skämta om saker och ting utan att folk tar illa upp. Varför tar då folk illa upp? Jo för att de var med när de hände eller känner någon som känner någon som dog, eller så har man bara någon onödig medmänsklig känsla och fortsätter lida och sörja för grejjer som om dom inte sörjts för nog. Om victor skulle kolavippen nu så självklart skulle jag sörja honom, men jag skulle inte ta illa upp om någon sa åt mig att det är skönt att en gång för alla slippa åbäket. Jag skulle skratta och säga att det har du fan rätt i. Ett skämt kan aldrig komma för tätt inpå själva händelsen, det kan bara komma för sent, i värsta fall aldrig. Jag vill inte bagatellisera omfattande händelser men jag vill skämta om dom för det är bäst att ha lite distans till dem för jag tror dom som kan skämta om det det är dom som verkligen förstår sig på omfattningen av händelsen, Så på vilket sätt kan man enligt mig visa sitt stöd till alla som gick till sankte per under hitlers herravälde?

Inga kommentarer: