onsdag 8 oktober 2008

Ska vi dricka lite bärs eller ?

Vi dricker, vi dricker ganska mycket, vi gillar att dricka, vi gillar att dricka ganska mycket...bärs.


I vissas ögon så är våran förkärlek till skabbig bärs och billigt desert Vin absurd. Vi har förmanats av föräldrar, flickvänner m.m att "kanske ta det lite lungt me spriten" Ni känner säkert att edra förmaningar inte hjälper, men det gör dom, vi dricker inte mindre, självklart inte, då skulle vi inte bli lika packade, men vi känner oss älskade ock det värmer lite. Att dricka bärs är för oss förknippat med enbart nöje, koncentrerat kul på burk, när vi öppnar första bärsen, då börjar vi konversera om saker som senare visar sig spela stor roll i våran nyktra tillvaro.


Jag som bor på Irland tyckte att, jag och Erik drack en bra bit över det normala, har insett att, nej, man kan dricka mer, mycket mer. Vi tänker aldrig säga rakt ut att man har roligare ju fullare man är, men det ligger en viss sanning i det dock, vi tänker oss istället en kväll med bärs "konstant". Vi börjar att dricka och vi slutar inte självmant, mycket mer än så är det inte, vi står inte och hinkar shots i baren ( om vi inte vill komma "ifatt" någon, vilket är ovanligt) Vi dricker våran bärs tills det inte finns mer bärs, tills vi inte kan få tag på mera eller tills vi helt enkelt inte orkar mer.



Erik sa en gång:


" Jag tror aldrig jag kommer sluta dricka bärs så länge jag lever. jag ska faktiskt dricka några bärs i morgon. de e korridorsfest. men jag ska ta de lugnt för jag har skola tidigt på fredag. men lite bärs får man ju i sig"
Det tycker jag att vi alla ska ta lärdom av, "Lite bärs får man ju i sig" Varför inte, så jävla farligt tror vi inte att det är att supa till lite.

Erik kommer föresten och hällsar på mig här på Irland på lördag, då ska vi laga en god middag, en svamp-risotto, baka ett valnöts-bröd, en fräsh sallad på det och sen är vi redo att supa oss så odrägligt fulla att våra mödrar skulle skrika i full panik om de såg oss,så otroligt fulla att våra förfäder skulle tappa fotfästet totalt och falla av den platta jorden de trodde de stod så stadig på och sedan tummla i oändlighet i det svarta universum som omger oss. Vi säger "Sup du glade!" och höjer våra sejdlar för SILENUS, gud av Öl, och säger " Tack dude, vi gillar din bärs"




Inga kommentarer: