onsdag 24 september 2008

Poser


Poser, poser, poser, vad skulle vi göra utan poser? poser uttrycker en människas inre affektioner. Ta denna pose som mannen på bilden ovan exemplifierar. Mannen i fråga som vi kan kalla Anders Bengtsson uttrycker med denna pose ett förakt mot omvärlden, inte bara ett förakt utan ett totalt ointresse av omvärlden. Denna pose tilltalar inte bara mig utan även min käre bloggkollega därför att en man som har mage att utföra denna pose är en man med en god och hälsosam världsåskådning (kalla det för paradigm om du vill). Hans ointresse av omvärlden blir således oerhört inressant för utomstående. Och jag är nog inte ensam om att vilja krypa upp i denna mystiska mannens knä, med pullfilten uppdragen till näsan framför vedkaminen och radion påslagen med Mats Nileskärs djupa stämma som får en att tänka, fan soul är ju egentligen bra, fast jag vet innerst inne att jag inte är en soulmänniska. Så tänk på det alla ni som sitter rak i ryggen, det finns folk som är jävligt mycket intressantare än er.

Inga kommentarer: