onsdag 24 september 2008

Johans metropose


Detta är också en intresant pose som man kan sönderanalysera. Vi talar då naturligtsvis om mannen i bakgrunden.
Följande är ett urklipp ur hur diskusionen pågick mellan bloggförfattarna kring denna bild på ett annat forum.

E: Johan ser så jävla rolig ut. som en gubbe som vet exakt vart han e på väg.

V: En väldigt skön och avslappnad pose. Armen som vilar vant på fönstet tycker jag är 90 % av hela stämningen , resterande 10 % sitter i det lugna & uttryckslösa annsiktet. Alla tiders pose måste jag säga, bravo Johan, du e chill :)

E: Hahaha. ja armen e väldigt lugn. men jag tycker ändå ansiktet står för över 50 % av stämningen. om man tittar noga så är det ett ansiktsuttryck som kan böja stål och den lilla dubbelhakan som man kan skymta e fantastisk. ja han e cäldigt chill.

V: Undrar vilket håll dom åker åt , det skulle vara ganska bra att veta, Jag skulle tycka posen skulle funka bäst om dom åkte åt vänster på bilden. Så att Johan åker "baklänges" lixom. Handen i knät ser oxå vääääldigt avspänd ut, lixom halvöppen, den ska ingenstans, den vill ingenstans. Och , ja , hakan e fantastisk.

E: hahaha. ja de vore underbart om de gick bakåt. johan ser ut över landskapet som de sakteligen åker förbi. hahaha. allt han gör är så jävla perfekt.

Kvinnan till höger på bilden: jag kan ju faktiskt tala om att johan åker baklänges. och förövrigt va du med på tåget erik, du borde minnas. har inte riktigt sett att johan är med på bilden förns nu.

E: hahaha. ja jag vet att jag var med på tåget. de är från björkhagen vill jag erinera mig. men de kan jag ju inte minnas av två anledningar. 1 jag var antaligen full. 2 det var länge sen.

V: hahah , det ser lite ut som om Ante och Evelina just har sett posen , Ante skrattar lite åt den medans Evelina lixom säger med ögonen " Lugn nu Ante, låt Johan vara Johan fullt ut, han är ju Johan" kommer du ihåg den där gamla boken isaac hade om hur man skulle stå när man spelade Carambole ? Om det fanns en instruktionsbok om hur man skulle åka tunnelbana så skulle ju denna pose lätt vara standard. Så färdas en gentleman.

E: HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHHAAH. ja exakt. jag skriver inte lol ofta men nu gör jag det LOL. som om han skulle gått en fem veckors kurs på universitetet som hetter vett och ettikett på tuben. han visar onekligen klass.

Savo ger sig in i diskusionen: hahahahahah är det ingen som ser den slående likheten mellan johan och Björkman från Skrotnisse???? Ni vet han tjurgubben vars mamma sitter och stickar hela dagarna!!

Den berörda Johan slår spiken i kistan: Jag säger ingenting till den här bilden förutom att vissa föds med klass och vissa gör det inte.

Inga kommentarer: