fredag 7 november 2008

Han är lugn

Det finns mycket stissigt folk runt omkring oss som springer runt som yra fågelfän i deras inhängda värld. Vi önskar vi kunde lugna ner dessa människor och få dom att sätta sig ner en stund eller åtminstånde sakta ner lite och ta det liiiiite lugnare. Men eftersom vi är inbitna världsinvånare så vet vi att det budskapet endast går in i deras ena öra för att sedan ta en snabbis förbi talamus för att sedemera åka enkelriktat ut ur det andra örat. Dessa människor vill stissa, de mår bra av att stissa runt. Det tragiska är att som de gamla och visa säger så ser de inte kuken för att magen är i vägen. Därför låter vi dessa kåta hönor springa runt och jucka på varandra medan vi själva är lugna.

Det är lugnt. Fattar du det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför heter mitt hem-nummer "svante en-hjuling" i min mobil?vem ändrade det och varför?

Anonym sa...

svante en-hjuling är en karaktär som vi brukar skämta om, han är en hitte-på dude som man alltid kan dra till med när man behöver. Vi var säkert fulla när vi ändrade i din mobil, jag kommer inte ihåg det , men jag skrattade säkert gott åt det då precis som jag gjorde när jag läste din komentar. Vem är du föresten?